Cum se construiește Autoritatea în Leadership
Autoritatea este asociată ca fiind proprie experților și liderilor.
Un expert, de exemplu un doctor, va citi rezultatele analizelor, va face o anamneză pacientului și va pune un diagnostic pe datele care descriu momentul prezent. La fel va proceda un expert contabil, un jurist etc.. În aria lui de expertiză.
Un lider, însă, va imagina un viitor spre care va încerca, prin discurs și prin exemplu propriu, să mobilizeze resursele de energie și de competență ale celorlalți pentru ca ideea să devină un fapt palpabil în viitor, o realitate.
Când vorbim despre Autoritate în Leadership, vorbim despre un efort substanțial al liderului de a mobiliza resurse pentru un viitor, care în sine, este incert. Nu poate fi în controlul total al nimănui, oricât de bine l-am planifica.
Și atunci, care sunt atributele unui lider de succes, anume ale acelui Lider care reușește să convingă oamenii să se implice în crearea viitorului?
În acest curs
- Vom începe prin a defini atributele unei persoane influente,
- Ne vom opri ca să analizăm cum funcționează Autoritatea- ce este ea, care sunt raporturile umane și de context în care se exprimă,
- Și care este relația ei cu încrederea, caracterul liderului și comunicarea.
- În a doua parte ne vom ocupa de înțelegerea celor șapte principii ale influențării așa cum le-a descris Robert Cialdini în cartea sa “Pre-suasiune – O metodă revoluționară de a influența și de a convinge”. Ele sunt – Autoritatea, Reciprocitatea, Consecvența, Consensul, Simpatia, Penuria și Unitatea.
- Iar ca exercițiu final, fiecare participant va scrie un discurs prin care va încerca să ne convingă să îl susținem într-un demers/proiect de viitor în care va aplica cunoștințele despre Autoritate și influență dobândite în curs.
de la 9:30 - 17:00
participanți
de paricipant
noiembrie 2024